miercuri, 2 aprilie 2014

Find your destination

Zilele astea ma straduiam sa imi fac un traseu imaginar pentru o ruta pe care urma sa o parcurg cu masina a doua zi (mult prea de dimineata J).

Informatiile aratau cam asa:
·         Dificultate ruta: redusa, aprox 60km
·         Grad de cunoastere ruta: 90%
·         Cum arata destinatia: error, error J

Cu alte cuvinte stiam ruta, stiam zona, stiam cum sa ajung acolo insa nu stiam ce caut (cum arata cladirea ca sa ma pot orienta).

Dupa ce am stat si m-am tot gandit pe ce ruta sa merg, pentru ca aveam mai multe variante, am gasit solutia finala- am apelat la cineva cu care sa merg, persoana ce cunostea foarte bine cladirea cu pricina si care avea drum comun cu mineJ- nu radeti, important este ca m-am descurcat.

Ei bine, pe drum, a doua zi de dimineata, am realizat ceva: la fel e si in cariera- stim drumul, ruta e ok, dar daca nu stim unde trebuie sa ajungem e cam nasol pe romaneste si toata munca poate fi un bun generator de frustrare sau chiar abandon din teama de esec (caci eram pe punctul sa.. J ).

In scurta mea cariera am coordonat peste 200 de oameni din diverse domenii (telecom, real estate, banking)- la randul meu am fost parte din echipe in diverse arii de activitate. Avand discutii cu ei pe zona de dezvoltare, am descoperit ceva: majoritatea (including me sometimes) aveau o vaga idee asupra a ceea ce doreau sa faca si in general mergeau cu valul, ca sa ma exprim asa. In peste 80% din cazuri din ceea ce am observat eu, studiile universitare nu aveau nici o legatura cu domeniul in care aceste persoane activau- mai mult decat atat, nici nu pareau au fi in locul pe care si l-au dorit.

 Ei bine oameni buni, ne miram ca ajungem sa ne intrebam de unde atata stress? De ce nu ne simtim impliniti?

Stiu, probabil va ganditi ca in ziua de azi la noi e mare lucru sa ai un job si daca mai e si bine platit nu mai conteaza  cata placere iti face sa il faci.

Aici am sa va contrazic putin: persoanele pe care le-am asistat sa faca o cariera de care sa fie multumite sunt numarabile pe degetele de la o mana. Ceea ce le-a diferentiat de celelalte a fost pasiunea pentru ceea ce faceau, acel licar in priviri cand discutau despre provocari si ce solutii au gasit, despre oamenii de langa ei. Acesti oameni au un mare avantaj- fac din placere ceea ce fac si pentru ca sunt acolo unde isi doresc sa fie, vad si cum arata destinatia si ghici ce- daca nu au atins-o deja au sanse foarte mari sa o faca! 

Deci: de ce sa nu faci ceea ce iti place si sa fii si bine platit pentru asta? 

Eu la randul meu observ acelasi lucru- cand am facut un job din placere, rezultatele au fost peste masura asteptarilor, iar destinatia mea a fost vizibila. Fac o paranteza:am auzit ca a fost o zi anul asta atat de senina in Bucuresti incat s-au vazut si muntii- eu spre asta tind acum. Tu ce vezi acum: cer senin, ceata, ploaie..? J

Sa iti mai spun un secret: oamenii cauta sa fie inconjurati de oameni pozitivi, motivati, nu vor sa auda plangeri si plangaciosi, le schimba starea si nu in bine. De ce sa nu fiti voi acei oameni pe care oricine si-ar dori sa ii aiba in preajma?

In articolele ce urmeaza vom vorbi despre asta- cred ca o sa iti povestesc putin si despre principiul lui Pareto.
Pana atunci nu uita: vizualizeaza destinatia ca sa stii cum sa ajungi acolo.

O seara frumoasa sa ai

Catalina

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu