joi, 3 aprilie 2014

Ghici cine vine la cina



Astazi as vrea sa va scriu cateva vorbe despre principiul lui Pareto, conform caruia 20% din efort produce 80% dintre rezultate.
Fie ca lucrezi in domeniul vanzarilor, al consultantei, imobiliar, esti medic, manager sau ai oricare alta meserie, cu siguranta iti poti aminti cateva situatii in care ceea ce ai facut a contat cu adevarat.
In imobiliare aveam o vorba: ”raspunde la fiecare apel, deoarece poate fi apelul de 1 milion de Euro”. Pe principiul asta am facut si “troubleshooting” de centrale la 11 seara dar cum “clientul nostru stapanul nostru”… J
In vanzari, aproape in fiecare luna am avut parte de acel client care m-a ajutat sa imi fac targetul - contracte de vanzari servicii, creditare, name it. Si Doamne ce-i mai invidiam pe colegii care aveau acel zambet de om satisfacut cand ii “lovea” acelasi noroc…Da, erau si alte timpuri.
In management, am avut cel putin un om din 10 promovat, ca urmare a unui plan de dezvoltare facut si tinut impreuna- cele mai mari satisfactii de aici le-am primit.
Un medic salveaza cel putin o viata pe zi- priceless.
Un profesor are cel putin un elev/student care face diferenta in clasa si cel putin o clasa de elevi care au depasit limitele asteptarilor la intalnirile anuale de 10 ani.
Exemplele pot continua la nesfarsit- cert este ca Pareto are un principiu care inca nu a putut fi doborat, cel putin din punctul meu de vedere J.
Aveam la munca acum putina vreme o discutie cu sefa mea, despre activitatea anului ce tocmai s-a incheiat si printre altele mi-au rasunat in minte niste vorbe pe care cred ca o sa le am alaturi mult timp de acum inainte: “ important este sa faci lucruri care chiar conteaza, lucruri mari”. O alta persoana draga mie, avand o varsta onorabila, mi-a impartasit un principiu personal de viata “ fa ca fiecare zi din viata ta sa conteze- ca reusesti sa muti muntii din loc sau doar sa dai un pahar de apa unui om insetat, fa ceva care sa conteze, in fiecare zi”
Ei bine, cred ca au dreptate: vreau sa fac in fiecare zi ceva care sa conteze cu adevarat. Din fericire am cel mai minunat copil din lume si un sot alaturi de care sa ma bucur (multumesc lui Dumnezeu) plus o familie minunata, deci jumatate de problema este rezolvata- mai trebuie sa gasesc solutia de a aplica acest principiu si in viata profesionala.
In management m-a ajutat Diagrama lui Eisenhower- da, acel Eisenhower, presedintele Statelor Unite ale Americii J 
  
El incadra activitatile in 4 cadrane, in functie de importanta si de urgenta lor:

Pentru cadranul 1: important si urgent- din categoria “Arde”, prioritatea devine 0, suflecam manecutele si ne apucam de treaba. Ai altceva de facut in acel moment? Nu se pune, ti-am zis: arde!
Pentru cadranul 2: important dar nu urgent, planificam din timp si ne asiguram ca facem treaba buna – in functie de “puterea functiei” putem delega pentru a ajuta si alte persoane sa se dezvolte (worked for meJ )
Pentru cadranul 3: Urgent dar neimportant- daca se intampla la munca si aveti alte prioritati, este un bun prilej sa delegati. Atentie, sa delegati, nu sa faceti “dumping business” – vom vorbi si despre asta.
Pentru cadranul 4: neimportant si lipsit de urgenta, vedeti ce scrie, da? Dump it J. Ei bine, trebuie sa va marturisesc ca nu am facut chestia asta din prima, insa daca un task era amanat de 3 ori, intra la cosul de gunoi, pe principiul asta.

Cu alte cuvinte, combinand cele doua principia de mai sus, ideal este sa facem cu prioritate in fiecare zi ce este important si urgent si important dar lipsit de urgenta.

Care este preferatul meu? Cadranul 2- important dar nu urgent- pentru ca cei din cadranul doi au un bun time management. Cadranul 1, daca este presarat cu multe exemple din viata profesionala, poate spune despre o anumita persoana ca nu prea sta bine la capitolul time management si uite cum am facut rost de inca un subiect de inspiratie J.
Da, ne-am inteles, nu? Cuvantul cel mai important in toata povestirea mea este IMPORTANT.
Gata cu vorba. Va propun ceva: maine, la munca, treceti tot ce ati facut in cele 4 cadrane- veti descoperi si intelege ce v-am povestit mai sus.
Punand in aplicare informatiile, alaturi de o destinatie vizibila, cine credeti ca ar indrazni sa va stea in cale?
Asa ma gandeam si eu J- seara frumoasa!

Catalina

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu