luni, 24 martie 2014

Cuvant de inceput

Nu stiu altii cum sunt insa eu cand ma gandesc la inceputurile acelui drum numit “cariera”, la cat mai am de parcurs si la cum mi s-au tot schimbat provocarile in ultimii 10 ani, la emotiile fiecarui inceput, simt si acum cum imi tresalta inima. Uneori a batut la unison cu echipa din care am facut parte, alteori a batut pe ritmuri diferite, cert este ca si in ziua de astazi, slava Domnului, continua sa bata.
Da, stiu, sunt extrem de optimista – nu stiu cui sa ii multumesc pentru asta insa cert este ca ma ajuta in fiecare zi :).
Ceea ce m-a ajutat intotdeauna sa vad jumatatea plina a paharului a fost o intrebare la care revin de cate ori simt ca ma abat de la ceea ce vreau sa realizez, cel putin la job:“Esti o resursa sau o valoare?”.
Cauti sa aduci ceva valoros in fiecare zi prin ceea ce faci sau nici nu ajungi bine la birou si deja iti doresti sa se faca ora de plecare? Simti ca esti intr-un loc in care prezenta ta influenteaza sau esti inca o fata cunoscuta la locul de munca? Sau mai simplu- iti place ceea ce faci?
Cred in lucrurile simple si in intrebarile la fel de simple care pot face o mare diferenta in tot ceea ce inseamna atitudine personala si abordarea ca atare a situatiilor cu care ne confruntam si de ce nu, a persoanelor cu care interactionam. Cele mai bune Solutii mi-au venit ca urmare a raspunsurilor ce au decurs din intrebari aparent banale – iata de ce am ales ca aceasta intrebare sa ma ghideze pe drumul meu in viata profesionala.
Personal, cred ca lumea te vede asa cum vrei si cum alegi tu sa te vada- la fel se intampla si cu angajatorii sau clientii tai. Vrei sa fii un leu? Poarta-te ca atare . Vrei sa fii un soricel? Stii ce ai de facut. In mediul profesional ce alegi sa fii: o resursa sau o valoare? Gandeste-te foarte bine inainte sa raspunzi, pentru ca desi pare, nu este simplu deloc.
Scopul acestui blog este sa ne invete sa fim valori, nu simple resurse in atingerea unui scop cu care poate nici nu mai ajungem sa ne identificam. Aducand valoare in fiecare putin pe care il faci zi de zi iti vei mari nu doar satisfactia personala ci si sfera de influenta, reusind sa deschizi acele usi pe care ti le doresti, atunci cand iti doresti.
Invatand sa fii o valoare vei invata sa iubesti ceea ce faci si sa ajungi sa-ti construiesti cu adevarat o cariera, asa cum iti doresti. Nu vom vorbi despre formule de success- vom vorbi despre noi, despre experientele noastre si despre ceea ce ne poate face sa fim mai buni, mai valorosi, in fiecare zi.

Catalina

2 comentarii:

  1. Buna Cata,

    Interesant articolul :)
    Apropo de optimism, Robin Sharma spunea ca pentru a nu fi o victima a schimbarii, este important sa:
    - ne imbogatim permanent cunostintele (prin diverse resurse: carti, CDuri, oameni, experiente, etc);
    - practicam ceea ce invatam;
    - sa fim "naiv de optimisti".

    Cu drag,
    Ana

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna draga mea! Multumesc tare mult pentru comentariu! Sunt intru totul de acord cu tine, chiar astazi am vorbit putin despre asta in ultimul articol, Dont spend time. Invest in it :). Investind in noi functionam la potential maxim si pentru cei dragi, deci e win-win situation :). Te pup! Cata

    RăspundețiȘtergere