miercuri, 26 martie 2014

Despre sursele puterii


Hey,

Astazi v-am promis cateva vorbe despre putere.
Am sa incep cu un exercitiu: ganditi-va la cateva exemple personale in care ati simtit ca ati influentat pozitiv persoane din viata voastra, rezultate sau in care v-ati simtit pur si simplu impliniti, satisfacuti.
Haideti sa le enumeram pe o foaie- cu cat mai multe, cu atat mai bine- eu am trecut 9 exemple atat din viata personala, cat si din cea profesionala.
Am sa impart sursele de putere in doua categorii:
·         Interne:
o    Puterea personala, ce face referire la abilitatile noastre in relatie directa cu influenta pozitiva pe care o putem aduce intr-un anumit moment/context sau asupra celor din jur;
o   Puterea stiintei, data de expertiza intr-un anumit domeniu, recunoscuta datorita experientei, rezultatelor deosebite sau prin prisma unei acreditari ;
o   Puterea motivatiei interne- am trecut-o separat pentru ca din perspectiva mea este cel mai puternic factor, atat in dezvoltarea personala cat si in cea profesionala;
·         Externe:
o   Puterea data de functia detinuta;
o   Puterea data de relatii, sau networking-ul avut, caci despre networking vorbim J- foarte puternic legata de influenta. O sa fac o mica paranteza pentru curiosi, am citit un articol care vorbea despre scorul Klout si rolul sau in procesul de recurtare – il puteti gasi cu google search , interesant de lecturat. Daca ar fi sa ma opresc la un articol as merge aici: http://www.apt.ro/index.php/ro/resurse/item/398-tendin%C8%9Be-pe-pia%C8%9Ba-resurselor-umane-%C3%AEn-2013.
o   Puterea sansei- fie ca vorbim despre un castig major (gen lotto), o mostenire, un nume cu greutate, cert este ca exista si este un tip aparte de putere- posibil sa fie si exemple de genul in exercitii, corect? J
Acum ca avem o incadrare a surselor puterii, plecand de la exemplele date, o sa va invit sa le atribuiti surselor de putere, pentru a identifica care sunt cele ce predomina. 
Spre exemplu, daca ai mai multe exemple ce se incadreaza la puterea personala, daca nu ai constientizat pana acum, este momentul sa te gandesti la atuurile tale si la cum le poti folosi cat mai mult pentru a deveni o influenta pozitiva.
Daca ai exemple care merg pe puterea stiintei, posibil sa fii un guru intr-un anumit domeniu- ce  poti face mai mult aici? Ma pot gandi la eventualitatea de a ajuta si alte persoane sa se dezvolte la fel de frumos ca tine si iata cum am identificat o noua sursa de putere relationala.
Daca vreti sa impartasiti cu mine exercitiul, imi puteti lasa un comentariu- as fi onorata sa va ofer un punct de vedere J.
Am vorbit pana acum doar de o fata a medaliei- cum in natura nimic nu moare si totul se transforma, influenta noastra ar trebui sa devina vizibila si sa ajute la constructia de Solutii inovatoare atat pentru noi cat si pentru cei din jur, indifferent de provocarile pe care le putem intampina.
Asa cum noi avem surse de putere, la fel au si cei din jurul nostru- maine vom vorbi despre cum le putem identifica- am facut la un curs chestia asta si mi-a placut enorm J.
Pana una alta, am sa va arat un filmulet pe care l-am primit drept inspiratie de la o buna prietena si care mi s-a parut foarte util – sper sa va placa:
Multumesc, Oana! J

Seara buna va doresc!
Pe curand,
Catalina

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu