luni, 24 martie 2014

Despre oameni de valoare



Hey guys,
Astazi m-am hotarat sa va scriu despre oamenii valorosi din vietile noastre. Ii intalnim in fel si fel de ipostaze, jucand roluri diferite in timp si facandu-ne zilele mai frumoase – este imposibil sa nu ne gandim la cel putin o astfel de persoana acum, nu-I asa?
Buun, acum ca i-am dat un chip, sa continuam :)…
“Valoarea” asta despre care va vorbesc este in viziunea mea ca o aura a influentei pozitive pe care o poti avea asupra celor din jurul tau. Cu alte cuvinte, oamenii de valoare sunt acele persoane care ne influenteaza pozitiv viata intr-un anumit moment (sau in mai multe momente pentru norocosi :) ) si care isi pun de cele mai multe ori amprenta asupra existentei noastre.
Am tot stat sa ma gandesc care sunt cele mai potrivite cuvinte care sa ma ajute sa desenez un chip al acestor fiinte minunate, insa cred ca tocmai unicitatea lor imi face misiunea absolut imposibila. Vesti bune nu? Inseamna ca nu exista o reteta si deci fiecare dintre noi poate fi acest model, greu de pictat.
Mergand mai departe cu ideea, cred ca a fi un om de valoare in viata profesionala inseamna sa fii perceput drept o exceptie de la “regula” nimeni nu este de neinlocuit.
Recent am trait o astfel de experienta in viata profesionala si nu pot sa nu apreciez astfel de momente prin simplul fapt ca inca le mai traiesc.
Ca sa finalizez intr-o nota utila pentru noi toti, va propun doua exercitii care sa va ajute sa identificati o persoana pe care ati perceput-o ca fiind o valoare pentru voi, precum si board-ul din viata voastra.
Exercitiul 1:
  1. Gandeste-te la o persoana care ti-a influentat viata in mod pozitiv:
    1. Descrie ce anume apreciezi cel mai mult la acea persoana;
    2. Care sunt caracteristicile care ii confera valoare?
    3. Cum te-a ajutat?
    4. Ce poti face sa ii urmezi exemplul?
Exercitiul 2:
Imagineaza-ti ca esti o companie. Actionarii companiei(board-ul) sunt persoanele din viata ta care te influenteaza atunci cand iei decizii. Fa o lista cu primele 5 persoane, in ordinea importantei- ai aflat care este board-ul tau.  Gata? Acum, acorda-le un procentaj in functie de influenta pe care o au asupra ta atunci cand iei decizii. Fa o lista a caracteristicilor pe care le apreciezi cel mai mult la aceste persoane si vei afla care este suma valorilor pe care tu le apreciezi la cei din jur- acestea sunt si valorile tale.
Next steps?
To be continued- by you!
In final as vrea sa spun un mare “Multumesc” tuturor persoanelor care mi-au oferit valoare in cea mai pura stare :): MULTUMESC!

Catalina

2 comentarii:

  1. interesant exercitiul :) tocmai am facut o suma a valorilor si intradevar sunt preocuparile mele zilnice, de aliniere a comportamnetelor si reactiilor mele, la aceste principii de viata :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Ma bucur ca ti-a placut, draga mea. Si la mine a avut acelasi rezultat :).

    RăspundețiȘtergere