marți, 25 martie 2014

Despre cum sa vedem padurea de copaci



Me again J,

Zilele trecute mi s-a intamplat ceva ciudat: am primit un feedback pozitiv. Nu a fost ciudat ca a fost pozitiv ci mai degraba ca nu am avut cea mai potrivita reactie- pur si simplu m-a lovit.

Rumegand putin experienta mi-am dat seama ca, fiind intr-o etapa de invatare la job-ul actual, m-am focusat atat de mult pe ce trebuie sa fac “ca la carte”, astfel incat sa ma acomodez cat mai repede, incat am uitat sa ma gandesc la ce fac bine deja si la acel plus de valoare pe care il pot aduce si eu in noul job prin prisma experientei  mele.

Noroc ca am avut “prin zona” pe acea “cineva” care s-a oprit sa imi deschida ochii, probabil vazandu-ma cat de tare am inceput sa ma iau in serios J. Toate bune si frumoase, m-am oprit sa respir…
…dupa care am stat sa ma gandesc si am inceput sa ma intreb: oare nu cumva noi, ca indivizi, suntem mai degraba axati pe minusurile noastre decat pe ce avem extraordinar in noi? Suntem suficient de constienti de noi si de puterile noastre sau cumva ajungem sa nu mai vedem padurea de copaci?

Cred ca este o intrebare buna, pe care fiecare dintre noi ar trebui sa si-o adreseze din cand in cand.

Desigur, intervin si intrebari de genul “Cum stiu cand ma evaluez corect? Cum aliniez perceptia mea despre mine astfel incat sa fie inteleasa in aceeasi masura de catre persoanele din jurul meu?”, raspunsuri precum “Decat sa para ca ma laud mai degraba stau linistit/a”- C’est la vie!

Cred ca solutii sunt infinite- important este sa nu uitam sa vedem partea frumoasa din noi si sa avem grija ca ea sa fie vazuta si de cei din jurul nostru- cum altfel putem incepe decat prin a le darui ce e mai bun si mai frumos in noi? A, da- si sa fim autentici J.

 Candva, cineva mi-a spus ca am un defect: “vezi doar ce e frumos in oameni”- cred ca nu putea fi mai departe de adevar – da, vad ce e mai frumos in oameni dar cred ca este una dintre calitatile mele, in nici un caz un defect.

In articolul urmator va voi scrie cateva vorbe despre cum sa descoperim sursele interioare de putere, precum si cum sa evaluam puterea celor din jur.

Seara linistita va doresc,

Catalina

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu